Pause fra yoga – prøver å bli kvitt en strekk

Jeg har hatt en strekk på baksiden av låret i sikkert et par måneder nå. Men den har liksom ikke vært prekær nok til at jeg har roet ned yogaen noe særlig. Jeg har bare gjort som mange yogainstruktører anbefaler (og som jeg gjerne sier selv også), jeg har gjort yoga, men vært forsiktig med å tøye akkurat den baksiden.

Men det er likevel enklere sagt enn gjort. En ashtangapraksis har for eksempel veldig mange tøyninger på baksiden og det er vanskelig å ikke bli revet med når kroppen er varm så du kjenner strekken litt mindre og du er i en god flyt. Da blir det gjerne litt mer tøying der enn det burde.

Så kan jeg selvsagt gjøre annen yoga som ikke tøyer baksiden i det hele tatt, men akkurat nå i påsken har jeg valgt å helle ta helt pause fra den fysiske yogaen. Men jeg har brukt fjellet og skiturer som meditasjon noe som har vært helt fantastisk. Mer om det i neste innlegg.

loenheadstand.jpg

Mitt råd til deg om du har en strekk eller en type skade som ikke går helt over: prøv gjerne snill yoga, kortere økter, noen yogaøvelser selv (på en time blir du fort revet med) en periode for å se om det er «nok» - om skaden forbedres. Gjør den ikke det, så er det fullstendig pause som gjelder. Kanskje kan du bruke pausen på å lære deg meditasjon?